WOOSH5 | Your Mental Fitness
18092
home,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18092,qode-listing-1.0.6,qode-social-login-1.0.1,qode-membership-navigation-over-title,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,columns-4,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Verbreed je horizon en verleg je grenzen 

Ontdek nieuwe manieren om:

Te groeien in je werk en privé

Relaties te verbeteren

Meer zelfvertrouwen te krijgen

Je impact en invloed te vergroten

Wat is veerkracht precies?

 

Mentaal fit zijn betekent dat je de beste versie van jezelf bent en het optimale uit het leven haalt.

Mentaal soepel bewegen houdt in dat je de kracht en de flexibiliteit hebt om je hoofd van links naar rechts te bewegen: Jouw mindset -stand van je brein/hoofd- maakt immers echt uit hoe je naar de wereld kijkt. Dat maakt dat je je lichter voelt en meer oplossingsrichtingen ziet.

En dat is precies waarom we WOOSH5 zijn gestart, om jou hierbij te helpen om mentaal soepeler te bewegen.

De acht bouwstenen van het veerkrachtmodel.

emotiesEmoties

Sommige emoties maken je leven aangenaam, anderen maken het tot een hel . Boosheid bijvoorbeeld is een kritische emotie: wanneer je deze onvoldoende weet te beheersen loop je risico over te reageren in spannende situaties. Je emoties weten te managen is een belangrijke vaardigheid.

Vernieuwen

Door uitdagingen en problemen dreigt ons werk of priveleven te ontsporen omdat ze vaak het gevolg zijn van hele onzekere en ambigue ontwikkelingen. We kunnen deze niet duiden en oplossen met alleen analytische en rationale methoden en aanpakken. We hebben nieuwe, creatieve manieren nodig om ze te lijf te gaan. Experimenteren en exploreren zijn vaak de juiste routes om voorwaarts te leren en met deze situaties om te gaan. Nieuwsgierigheid en creativiteit (vernieuwen) laten zien dat je houdt van nieuw en anders, dat je vindingrijk bent. Het zijn echter ook de vaardigheden die je veerkracht verder verhogen.

 

Probleemoplossing

Probleemoplossend vermogen benadrukt hoe je toegerust bent om goede keuzes te maken in uitdagende situaties. Zet je jezelf ertoe de situatie te begrijpen, te analyseren en de juiste conclusies te trekken? Het lijkt een logisch recept, dat echter op spannende momenten of in stressvolle situaties in je leven vaak zoek lijkt te zijn. Heb je de analytische tools direct bij de hand of moet je ze oppoetsen?

Empathie

Empathie: Je bent echter niet alleen op de wereld, veel moeilijke momenten en situaties in werk en je leven hebben te maken met teams, vrienden en familie. En dus is –naast het snappen en beheersen van je eigen emoties- het ook belangrijk emoties van anderen te kunnen lezen en duiden. Zo kun je de collectieve inspanning om moeilijke situaties te tacklen succesvol beinvloeden.

Zelfbeeld

Zelfbeeld en zelfwaardering zijn rijke bronnen waaruit je kunt putten wanneer je in crisistijd aan de bak moet. Hoe mensen zichzelf zien wanneer de leidinggevende plotseling wegvalt en de verantwoordelijkheden op hun schouders komen te liggen, is van grote invloed op hun carriere. Voelen ze zich competent om diens rol over te nemen of onvoorbereid en wiebelig? De manier waarop je jezelf ziet kan anderen ook beinvloeden, bijvoorbeeld degenen die over promotie beslissen.

Optimisme

Uitdagingen en problemen testen je omdat ze verder gaan dan hetgeen je tot nu toe tegengekomen bent en uitgeprobeerd hebt. Op zulke momenten kan optimisme je helpen aan succes. Optimisten geloven ten diepste dat er een oplossing voor handen is voor elk probleem, deze behoeft alleen nog gevonden te worden. Pessimisten daarentegen gaan bij de pakken neerzitten omdat ze niet geloven in een oplossing. Nodeloos te zeggen dat deze attitude enorm uitmaakt in hoe en of  je problemen te lijf gaat.

Persoonlijkheid

Persoonlijkheid  is van invloed wanneer het leven je uitdaagt. Hoe je naar verandering kijkt en op verandering reageert, hoe je adequaat met nieuwe situaties omgaat en issues tacklet, het zijn allemaal aspecten die belangrijk zijn voor veerkracht. Wanneer je je niet realiseert hoe je reageert, belemmer je jezelf om nieuwe wegen in te slaan en zit je je eigen verbetering in de weg.

levenservaringLevenservaring

Levenservaring is de optelsom van je ervaringen gedurende je leven. Het helpt je te begrijpen hoe ervaringen invloed op je hebben (gehad), hoe deze je getest hebben. Terugkijken op aspecten die hebben gemaakt dat je bent wie je nu bent helpen je je veerkracht op een goede manier en objectief te waarderen.

Waarom WOOSH5?

Op maat gemaakt coachings-programma

Afhankelijk van jouw doelen stellen we een programma voor je op

Meer dan 200 oefeningen

Je krijgt een selectie van oefeningen afgestemd op je doelen en verbeterpunten

Train 10 minuten per dag waar en wanneer je wil

Op je werk, onderweg of thuis, op je mobiel, tablet of PC kan je altijd aan de slag

Een eigen coach die altijd voor je klaar staat

Onze ervaren coaches kunnen je altijd bijstaan. Per mail, telefonisch of live

Meer veerkracht in je werk en ook privé

Veerkracht helpt je zowel in veel werksituaties als in je dagelijkse leven

De best betaalbare coachings-oplossing

Vanaf € 14,95 per maand werken aan je mentale fitheid

Sliding Image Sliding Image

Het WOOSH5 effect

Jeroen, 38, Sales Manager

“Ik realiseer me – door een paar oefeningen regelmatig te doen – hoe weinig gefocust ik vaak een vergadering inga. Beetje op de automatische piloot in plaats van me voor te stellen wat ik wil bereiken en met wie. Twee keer per week een WOOSH5-oefening doen maakt me alerter.”

Jaqueline, 45, HR Manager

“Ik leer steeds beter om dingen van de positieve kant te zien en focus mijn energie ook op de leuke dingen en minder op dingen die energie opzuigen. Daar voel ik erg prettig bij. ”

 

Robin, 46, Consultant

“Ik keek steeds uit naar de berichten en vragen van mijn E-coach. Ze geven met structuur, zetten zaken in het juiste perspectief voor me. En het zette me aan om in beweging te komen”

 

Sabine, 28 jaar, Online Marketeer

“De E-coach heeft me laten zien hoe ik anders met mijn emoties kan omgaan: het maakt me minder somber, de oefeningen helpen me immers om meer positiviteit te krijgen en te zien waar de mogelijkheden liggen in plaats van mezelf in de put te praten”

 

Wil je maandelijks leuke tips & tricks ontvangen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief
NederlandsEnglish